Kom alles te weten over teleconsultatie!
Voldoet u aan de voorwaarden of wilt u meer weten over deze dienst? Kom in 10 vragen alles te weten over teleconsultatie:
1. Wat is teleconsultatie?
Dankzij teleconstulatie kunt u via video een huisarts raadplegen. Deze dienst is beschikbaar in België en in het buitenland, in het Frans en in het Nederlands.
2. Wanneer is de dienst teleconsultatie beschikbaar?
De dienst is wereldwijd en de klok rond telefonisch bereikbaar. Als u graag gebruik wilt maken van teleconsultatie, kunt u op een moment naar keuze een dokter raadplegen.
3. Wat hebt u daarvoor nodig?
U moet beschikken over een smartphone, tablet of laptop met camera en internettoegang.
4. Hoeveel kost een teleconsultatie?
De dienst is inbegrepen in de hospitalisatieverzekering van AXA.
5. In welke situaties kan deze dienst van pas komen?
Teleconsultatie dient niet ter vervanging van het contact met uw huisarts, maar vormt daar een goede aanvulling op. Met de adviezen die u via teleconsultatie krijgt, kan de dokter u geruststellen en begeleiden als u bijvoorbeeld twijfels hebt over de gezondheidstoestand van een kind.
6. Wie zit er achter deze teleconsultatie dienst?
In eerste instantie zal een verpleegster u telefonisch enkele vragen stellen als voorbereiding op de consultatie. Daarna wordt u doorverbonden met de dokter.
7. En wat als u belt voor een noodgeval?
De verpleegster en/of dokter bepalen of het al dan niet om een noodgeval gaat. Als dat het geval is, zullen ze u doorverwijzen naar de spoeddiensten.
8. Is er een link met uw medisch dossier?
Na de raadpleging wordt er een medisch verslag van het gesprek bij uw medisch dossier gevoegd.
9. Kan ik een doktersattest krijgen?
Nee, de dokter geeft u een diagnose, advies en, indien nodig, een referentie.